Blodprov.

Sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck och väntar på att Ensam mamma söker ska börja, ja jag har inte bättre för mig än att kolla på sån smörja jag vet. I fredags var som sagt sista dagen på praktiken, skönt att sluta men samtidigt så har det varit en bra praktikplats så det är ju ingenting att klaga över precis. På fredagen han jag även med ett besök på kvartersakuten, så fick en remiss av läkaren så ska dit på måndag och ta blodprov till allergitest, så då kanske man blir lite klokare.
Tycker egentligen inte om blodprov, eller jag är egentligen inte rädd för nålar eller blod, eller blod är jag lite känslig mot om det är i stora mängder då känner jag mig svimfärdig. Sist jag tog blodprov blev jag helt svammlig och höll på och yra om en massa störda grejer åt morsan och hon som trog blodprovet på mig. Men det ska väl gå bra, är ju vikigt att få reda på hur pass allergisk jag är mot jordnötter egentligen. Har iaf fått recept på adrenalin spruta och kortisontabletter, så dom ska jag hämta ut så småning om. Kan ju vara bra att ha om man skulle råka få en kraftig anafylaktisk reaktion (allergichock) så det motverkar att man dör eller nått. Vore ju jäkligt tragiskt.  Nu börjar det på tv, kanske återkommer senare, får ju se. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0