Måndag.

Då har ännu en dag sprungit förbi, har varit i luleå idag och hängt med Yve.
Var först och tog blodprovet gick snabbt och smärtfritt och provsvaren kommer om cirka 1vecka, vilket lät bra.
Annars har vi suttit ute på balkongen hos Yve och druckit kaffe och snackat strunt i ett par timmar, det är det vi gör som bäst. Vi var in till stan och fixade med en grej som vi tjorvat med i snart 3 veckors tid, men det ser ut att ha löst sig nu äntligen. Sprang även på mormor som hade vart och köpt en dammsugare. Åkte hem med morsan och vi lagade frensh hot dog till middag, annars har jag bara tagit det lugnt kollat på Outsiders och ska sen se Magnus Bétners nya program I ditt ansikte som är senare i kväll. Annars så erbjuder denna måndagskväll inte på så mycket mer spännande saker.
I morgon ska jag bara vara hemma och ta det piano, kanske städa och rensa lite i garderoben och bland mina andra pinaler. Lär ju ändå behöva göra mig av med lite av de så småning om, så då kan man lika gära börja i tid så känns det inte som att man slänger iväg så mycket på en och samma gång. Är ganska dålig på att kasta grejer och är bättre på att sammla på mig, även fast jag sällan köper något. Mycket underligt faktiskt, dock har jag mycket papper och annat skrot som ligger överallt huh.

I veckan har jag faktiskt endel planer, det är sällan men ibland händer det.
På onsdag ska jag in till Luleå och umgås med Erik "Pommen" och Yve så klart. Har ju inte träffat Pommen sen vi tog studenten vilket börjar bli ett bra tag sen nu, vette fan vad vi ska hitta på men de blir väl fika eller något sådant skulle jag kunna tippa på och snacka gammla skolminnen eller? haha
Måste även köpa mig ett diadem och hårsnoddar inför jobbet som börjar på söndag, plasthandskar jag har fått mig en hel låda idag dom är turkosa och skitläckra, fast ska ändå köpa gula gummihandskar för dom är bättre när man ska sortera fisk, så nu vet ni det. 
På Torsdag skulle nog mamma vara ledig från jobbet och så vitt jag vet så ska hon och jag hitta på lite grejer, vad det blir återstår att se.
På lördag eller söndag tar jag och packar väskan och flyttar in hos mormor under ett par veckors tid, blir bekvämare att bo i stan medans jag jobbar än att bo hemma. Gjorde det förra året också så det är inga problem.
På söndag är det introduktion för dom som är nya på jobbet, men jag och Yve ska ändå fara dit blir ju ett par timmars extra jobb så de är givet man vill tjäna någta extra slantar. För i år blir det att jobba på som fan, vi är taggade och vill tjäna pengar, är bara att bita ihop när det är tugnt. Har vi gjort det en gång så kan vi göra det en gång till och ännu bättre.
Nu ska jag ta och avrunda är väl ändå ingen som ids läsa hur mycket som helst eller? Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0