Mitt-i-veckan.

Tänkte att jag i vanlig ordning berättar om min dag, har ju inte så mycket annat att skriva om precis.
I alla fall så åkte jag in till stan med bussen 9.10, vilket inte var något konstigt alls dock när vi kommit in till stan och vi är ungefär jämnsides med coop arena så sprids en väldigt konstig lukt i bussen, framkallar lite lätt illamående sådär.
Tanken slår mig direkt att jag hört en bebis ett par säten bakom mig, jag vänder mig om för att bekräfta. Då ser jag till min stora förskräckelse att mamman torkar ungens skit! Man byter väl för fasen inte bajsblöjor på sätena i en buss? Någon måtta får det väl fan vara, hon kunde väl ha väntat i 3minuter och gått på toaletten på busstation eller något, så inte vi som sitter på bussen måste hålla andan för att inte kräkas, usch bebisbajs luktar förjävla äckligt. Har inga problem med mammor som ammar sina barn eller sånt det är ju inte jag som sitter och flashar mina bröst för allmänheten precis, så det gör dom som dom vill, men bajs på offentliga platser då går fan min gräns.
Men på tal om det så fick jag tillslut komma ut i den ack så friska luleåluften och kunde andas ut, vilken befrielse.
Ringde syrran och betättade om min traumatiska bussresa och knallade ner till Yve där jag hade tiggt till mig en bit mat, eftersom att jag själv fastnade framför Rix morgonzoo på tv och därför inte han äta något än ett halvt glas med yoghurt.
Efter att vi ätit och druckit kaffe så begav vi oss ut på stan där vi han besöka Smedjan innan Erik ringde och sa att han var på Shopping så vi gick dit och mötte upp honom och gick till nex och fortsatte tjorva lite med dom i vanlig ordning.
Knallade runt lite på stan, gick på Åhlens och köpte min efterlängtade Nivea som varit slut sedan i förrgår(?) gick även på Glitter och köpte mig ett svart diadem som jag tänkte använda mig utav på jobbet. Sen tog vi en paus och satte oss på Roasters och tog oss en kaffe som var lika god som vanligt, snackade skit om lite allt möjligt.  När kaffet var uppdrucket så visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi knallade mot Åhlens och då kommer Erik på att vi kan ju gå till skolan och hälsa på, sagt och gjort så gjorde vi det. På 2:an träffade vi på Frank som satt och såg på tv, vi slog oss ner i en soffa och snackade lite strunt med honom och sen följde vi med upp på 3:an och träffade Britta som satt i lärarrummet.
Sedan stötte vi på Sofia och blev sittandes med henne i ett klassrum i över en halvtimme och pratade på om allt möjligt och sen kom Lena också förbi och sa ett par ord. Var riktigt kul att vara där och hälsa på, det mesta är som det var när man själv gick där och lärarna är alltid lika roliga att prata med. Blir ju att man har ett litet speciellt band till den skolan eftersom att vi var de första eleverna som gick där och de första som gick ut. Blir väl att man drar dit igen och hälsar på någon gång framöver. Efter vi varit där så skulle Erik åka hem så vi följde han till bussen var riktigt roligt att träffa honom igen. Sen åkte jag också hem med morsan, amanda och arne. Blev fiskpinnar och potatismos till middag, ingen favorit hos mig direkt men idag var det faktiskt riktigt gott, dock var dom andra så glupska så jag fick mig bara en liten portion huh. Men då fick jag sjukt ont i magen för ett tag sedan och gjorde mig två french hot dog, den ena med bara ketchup och den andra med ketchup och vitlöksdressing var riktigt smarrigt vill jag lova. Sen har jag sett på Idol, Efterlyst och på Dexter och nu är jag jävligt trött och slut och tänkte hämta mig ett glas vatten, borsta tänderna och tvätta nyllet och sen slänga mig i sängen och se lite tv innan man slocknar vilket inte lär ta allt för länge. 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0