Infall

Fick ett infall just i denna sekund, att knåpa ihop ett par rader på bloggen sist var väl närmare ett halvår sedan.
Vilket visar på att jag verkar ha tappat min förmåga att skriva, men man kan ju göra ett försök.

Idag har syster och petter varit förbi på kaffe, vilket alltid brukar vara trevligt.
Fick göra lite ärenden åt dem också, så ut i den svinkalla bilen som aldrig verkar kunna fungera som den ska.
Är det inte batteriet så är det fläkten eller något annat, idag var det fläkten som hade lagt av, så rutorna isade igen på en gång. Men bor man i en liten stad kan man vägarna även om man inte kan se dem, så vi tog oss fram.

Funderar på vad man ska komponera ihop till middag idag, finns väl egentligen en hel del att välja på.
Dock är min fantasi inte alltid den bästa och äter man som jag enligt LCHF så är man ju också aningen begränsad vissa gånger. Allt kött är i frysen, tänkte ta fram och tina redan igår kväll men då kunde jag inte bestämma mig för vad jag ville äta idag. Blir nog kanske kyckling eller fläskkotletter, sås och grönsaker, och bara för att det faktiskt är fredag. Vilket egentligen inte spelar mig någon roll som har fredag hela veckan, tänkte jag nog ta ett glas vitt till maten. Dricker ju ytterst sällan nu för tiden, inte för att min alkoholkosumtion varit så stor under de senaste året, men de är skönt hatar att vara bakis.

Annars borde jag ta ett tryck och städa lite, tvättade ju i tisdags så då borde man ta tag i resten också.
Har så mycket papper som jag borde ta och organisera. Kanske ägnar jag helgen åt det, har ändå inte några större planer, annat än att träffa Yve en sväng kanske i morgon, återstår att se.

Ska i alla fall springa över till min moster och hämta ut en fotobok som jag beställt via henne, spännande!
Fick en annan som jag beställde via morsan i förrgår, riktigt fin var den.
Är från resan i Australien - 09. Har ju knappt kunnat visa bildet till någon, dels för att Yve hade problem med datorn där hälften av bilderna fanns och dels för att det är så sjukt mycket bilder sammanlagt över 4000.
Finns väl ingen som orkar sitta och titta igenom alla dem i ett streck, förutom en själv då.

Får ta och bli bättre på det här, vi hörs när vi hörs.

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0